ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע יוני 2017

החודש התקיים הכנס השלישי לביומימיקרי – אקדמיה ותעשייה, בביה"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר, באוניברסיטת תל אביב. הכנס כלל מגוון מרצים מהארץ והעולם ונתן במה למחקרים אקדמיים פורצי דרך לצד חברות פעילות בתעשייה. להלן קישור לתוכנית ותקצירי הכנס.





כסיכום לכנס בחרנו לפתוח את הידיעון בסקירת שתי טכנולוגיות ביומימטיות סביבתיות פורצות דרך שהוצגו בכנס. חברת סיביקס מטאריאל המייצרת סיבים הזהים בתכונותיהם לתכונות קור העכביש, ומערכת ניסיונית להתפלה ביולוגית שפותחה במכון מיגל בהשראת תהליכי התפלה בטבע.

עוד נציג החודש פיתוח של חומר סינטטי בהשראת אם הפנינה, ופיתוח משטח הידרופובי בעל יכולות תיקון עצמי בהשראת מנגנון השלת העור של הנחש.

 אנו רוצים להודות מקרב לב לעורכת הלשונית של הידיעון שלנו בשש השנים האחרונות, הגב' ניצה הלל, שליוותה אותנו במקצועיות ובמסירות רבה, ותרמה מזמנה וניסיונה, על מנת להגיש לכם ידיעון רהוט ואיכותי יותר. ניצה מסיימת את תפקידה ואנו מאחלים לה הצלחה רבה בהמשך.

תחום הביומימיקרי התפתח במגזר הפדגוגי ומדי שנה הולך וגדל מספר בתי הספר המזמינים את תלמידיהם להתבונן על הטבע בדרך חדשה ומעוררת חדשנות והשראה. אנו שמחים לבשר כי בשנת הלימודים הבאה יופעלו תוכניות הביומימיקרי בשיתוף תעשיידע. בתי ספר המעוניינים ללמד את תחום הביומימיקרי בשנת הלימודים הבאה מוזמנים לפנות למייל: info@biomimicry.org.il

בברכת קריאה מהנה וקיץ רגוע,
צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי