ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

היכון, הכן, רוץ

מאת: דפנה חיים לנגפורד

כבר סיפרנו לכם בעבר על נעלי ריצה של חברת פומה בהשראת כריות רגלי החתול. היום, לרגל סוף עונת המרתונים, אנו שמחים לספר לכם על שיתוף פעולה בין מרצה ב MIT לבין חברת New-Balance בפיתוח נעלי ספורט ביומימטיות מסוג חדש.
 
Jessica Rosenkrantz’s, מרצה מתחום הארכיטקטורה ב MIT, ייסדה את Nervous System, סטודיו לעיצוב גנרטיבי. בסטודיו, שיטת העבודה היא באמצעות תכנות עצמים ש"יגדלו" על ידי חיקוי תהליכי גדילה בטבע. הסטודיו משתף פעולה עם חברת הספורט New-Balance בפיתוח סוליה לנעלי ריצה שתיוצר במדפסת תלת ממד, כאשר מבנה תאי העצם והעץ היוו  מקור השראה למבנה הסוליה החדשה.
 

אחת המטרות בתכנון סוליה לריצה, היא ריכוך משתנה כפונקציה של רמת הלחץ. התאים בעץ או בעצם, תופסים נפח באופן מאוד יעיל ויוצרים מבנים חזקים במינימום חומר. בנוסף, האוויר הכלוא במבנים התאיים מאפשר עמידה בלחצים משתנים.
תהליכי העבודה בסטודיו לא כוללים את התהליכים האופייניים כמו שרטוט, פיסול או מידול, אלא פיתוח תוכנות המבוססות על תהליכים טבעיים, היוצרים דפוסים וצורות שמשמשים ליצירת סידרת אובייקטים הניתנים לבניה דיגיטלית, יצירת מערכות שגדלות ומתפתחות לעומת יצירת מבנים סטטיים. בבסיס הרעיון עומדת יצירה של מבנים מורכבים מאוד, המבוססים על תאים בודדים כאבני בנין, המקנים גמישות פונקציונלית ומבנית.
ל- Jessica Rosenkrantz’s תואר כפול בביולוגיה ובארכיטקטורה ומכאן מקורות ההשראה המייחדים את עבודתה.
ל Nervous System שיתוף פעולה עם חברות בתחומים שונים. מתכשיטים מיוחדים, רהיטים, נעליים ואפילו שיתוף פעולה עם גוגל.