ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע יוני 2016

קוראים יקרים שלום,
החודש נערך יום עיון בנושא ביומימיקרי במכון ויצמן, במסגרת ארועי הקיץ של המרכז הארצי למורי הביולוגיה ולמורי מדעי הסביבה. מרצים שונים מאוניברסיטאות, בתי ספר ומארגון הביומימיקרי שיתפו מניסיונם בהובלת תכניות חינוך בנושא ביומימיקרי והרחיבו אודות תחום מחקרם. הכנס הוא עוד עדות לתכונה הרבה שמייצר תחום הביומימיקרי בשדה החינוכי ולעובדה שהטבע הוא מעבדת מחקר ולימוד שאין תחליף לה.
בהזדמנות זו נזכיר  שההרשמה לתוכניות ביומימיקרי לבתי ספר, יסודיים ועל יסודי,  לשנת הלימודים הבאה בעיצומה. לפרטים: info@biomimicry.org.il

 מצורף קול קורא לחוקרים ממוסדות אקדמיים בתחומי מדעי החיים / ביומימיקרי להצטרף למאגר חדש שמטרתו לקשר בין האקדמיה, התעשייה, והמגזר החינוכי. המאגר פתוח לחוקרים, דוקטורנטים ומסטרנטים בכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל. הצטרפו לעשרות החוקרים שכבר נרשמו. להלן הקישור

 בידיעון זה נסקר את הסימפוזיון בנושא: ביומימיקרי ועיצוב, שהתקיים החודש במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון. מצורף דיווח מלא אודות התכנים בליווי תמונות. כמו כן, נדווח על הרצאה שניתנה החודש בנושא טבע ותהליכי למידה, בכנס השנתי של ירחון משאבי אנוש. כמו תמיד, גם הפעם חדשנות טכנולוגית, והפעם בנושא תוכנה למכוניות אוטונומיות בהשראת התנהגות של מערכות ביולוגיות.

 בברכת קריאה מהנה וחופשת קיץ בטוחה,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי