ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

קורס ביומימיקרי- סיום המחזור הראשון

מאת: יעל הלפמן כהן

החודש הסתיים המחזור הראשון בישראל של קורס המבוא לביומימיקרי, שהוגש על ידי ארגון הביומימיקרי לקהל מקצועי. בקורס הייתה נציגות למגוון דיסיפלינות, כולל מעצבים, מהנדסים, אדריכלים, ביולוגים, יזמים ואנשי סביבה וחינוך. הקורס התמקד בבסיס התיאורטי והמעשי של דיסציפלינת הביומימיקרי, עסק בתהליך הפיתוח הביומימטי ותרגל את החשיבה הנדרשת לתהליך זה.
במסגרת הקורס עבדו הסטודנטים על פרויקט ביומימטי בצוות רב תחומי, שכלל נציגים מתחומי הביולוגיה, ההנדסה, העיצוב והיזמות. במסגרת הפרויקט התמודדו הסטודנטים עם פיתוח רעיון תכנוני ביומימטי המבוסס על מנגנון ביולוגי נחקר. אנו שמחים להרחיב על מספר פרוייקטים.
ניצן הלוי, עודד שמיר, מיקי ליברוס ואודי כהן  הציגו שמשיה חדשנית, ,Solar Sunshade העוקבת אחר השמש כחמניה, מתקררת בהשראת מערכות כלי דם, מייצרת אנרגיה סולארית ומנקה עצמה במנגנון ניקוי עצמי (אפקט הלוטוס).

מיכל פרייפלד, עינב ארז, ינון קלצקו ויובל שמיר הציעו אריזת תרופות חדשנית לעולם השלישי, מחומר מתכלה ואוורירי, בהשראת מבנה פרי הפסיפלורה, המדגים יכולות אחסון מרשימות בסביבה יבשה ומוגנת.
ארזה בן אור, אידן טרייסטמן, מתן צדוק ויובל מרמור בחנו את מנגנון יניקת המים בעצים באמצעות כוחות קפילריים לשימוש ביישומים שונים.
תמר משולם, אפרת פרידנזון ושרי מרום הציעו תג חסכוני, המבוסס על צבעים פיסיקליים ומאפשר כיתוב ושימוש חוזר.
נרית וזאנה, יפעת לוין, אילנה קוזניץ ונוגה שליט הציעו ויסות טמפרטורה בחללים סגורים, בהשראת "חלונות" טרמיים בגופם של בעלי חיים.. הפתרון המוצע הוא חלונות הנפתחים אוטומטית למטרות אוורור על ידי / באמצעות חיישני טמפרטורה.

צוות ההוראה של הקורס מאמין כי כל אחד מהבוגרים יוכל לקדם חדשנות טכנולוגית או סביבתית בתחומו.
ברכות לכל בוגרי המחזור הראשון של קורס הביומימיקרי!
מעוניינים לקבל מידע אודות קורסים עתידיים ? אנא שלחו מייל לכתובת info@biomimicry.org.il