ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע אוגוסט 2012

קוראים יקרים שלום,

נגישות המתכננים למאגר הפתרונות של הטבע מרחיבה את מספר הפתרונות הפוטנציאלים הנבחנים כבר בשלב התכנון הרעיוני. קבוצות מחקר ופיתוח עשויות לעיתים להתבסס על מערכות ביולוגיות שונות בבואן לתת מענה לאתגרים טכנולוגים דומים.
החודש מצורפות שתי ידיעות העוסקות באתגר טכנולוגי דומה: אחסון ושינוע של חיסונים. פתרון אחד נלמד מיצורים זעירים, שגודלם אינו עולה על 1.5 מ"מ המכונים דובוני מים, ופתרון אחר נלמד מגלמים של תולעי משי.
שתי ידיעות נוספות עוסקות בתחום ההזרקה. הראשונה מדווחת על חברת ננוסייט הישראלית, שפיתחה פלטפורמה חדשנית להחדרה תת עורית של חומרים פעילים. הפלטפורמה מבוססת על מנגנון הטרף של שושנת הים. הידיעה השנייה עוסקת בתהליכי הזרקת דיו, ומדווחת על מענה לבעיית הסתימות בראשי הדיו של מדפסות הזרקת דיו. במקרה זה מבוסס הפתרון על מבנה העין האנושית.
עוד אנו מדווחים החודש על תוכנת סימולציה, המאפשרת תכנון אופטימאלי של מבנים בעלי שימוש מזערי בחומר ועמידות גבוהה לעומסים, תוך חיקוי מנגנוני צמיחה ביולוגיים הנפוצים בעצים ובעצמות.

קריאה מהנה והמשך קיץ נעים,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי