ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע פברואר 2012

באוניברסיטאות שונות בעולם, מבצעים היום צוותי מחקר משולבים של מהנדסים וביולוגיים מחקרים יישומיים. בהארוורד הוקמה מחלקה שלמה למחקר יישומי ביומימטי, בברקלי משלבים מהנדסים וביולוגיים במחקרים יישומיים שונים, וגם באנגליה, ביפן ובגרמניה יש יותר ויותר קורסים, מחקרים ופטנטים בתחום. חדש(נ)ות מהטבע, במתכונתו הנוכחית, מביא לקוראים בארץ את סיפורי התוצרים של עבודה משולבת זו.

בגיליון זה של חדשנות מהטבע אנו פותחים בסדרת כתבות מאת מאיה גבעון, על קבלת החלטות בעולם החי, על סדרות מתמטיות שמורות בטבע ועל הקשר שלהן לשדות אנרגיה. בנוסף, נתאר מחקרים חדשים בנושא עמידות קורי העכביש, בנושא מהירות שחיית הכריש ובנושא ייצוב השממית על משטח חלק. בעלי חיים אלה כבר תוארו בידיעון זה בעבר, ומחקרים חדשים שופכים אור נוסף על המנגנונים והמבנים שבבסיס תכונותיהם.
קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף מוזמנים להצטרף  לדף הפייסבוק של ארגון הביומימיקרי, ולקרוא בו ידיעות נוספות על פיתוחים אחרונים בהשראת הטבע, ועל פעילות הארגון. כמו כן, להרשמה לקבלת חדש(נ)ות מהטבע ישירות לתיבת הדואר - הרשמה לידיעון.


בהזדמנות זו, אנו רוצים לאחל ליעל הלפמן-כהן, מנכ"ל ארגון הביומימיקרי הישראלי,
מזל טוב להולדת בנה אייל.

                                                                     בברכת קריאה מהנה,
                                                                           צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי