ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדשנות מהטבע ינואר 2012

קוראים יקרים,

מחוויה זואולוגית לחדשנות טכנולוגית - תחום החינוך לביומימיקרי מקבל בשנים האחרונות תנופה גדולה בגני חיות בעולם כולו. שיתוף הפעולה של הספארי ברמת גן עם ארגון הביומימיקרי הישראלי, הוביל את הספארי להיות חלוץ התחום בגני החיות בישראל.
בימים אלה מתקיימת בספארי תוכנית חינוכית ייחודית בתחום הביומימיקרי, לתלמידי חטיבת הביניים בבית הספר נטעים שברמת גן. התוכנית מקדמת חשיבה יצירתית, אנלוגית ואופטימית להתמודדות עם סוגיות סביבתיות, הנדסיות וטכנולוגיות.
במהלך חודש פברואר יפתח לקהל הרחב בספארי קורס הביומימיקרי הראשון בישראל. הקורס יכלול עשרה מפגשים, שיתמקדו ביזמות ובחדשנות בהשראת הטבע. באמצעות מפגשים קרובים, חווייתיים ומרגשים עם בעלי חיים, בצירוף הרצאות עומק על פיתוחים ביומימטיים, נדגים את עקרונות החשיבה הביומימטית כמקור לחדשנות וקיימות.
במהלך השנה מתקיימים בספארי סיורים חד-יומיים המהווים חשיפה לתחום הביומימיקרי. האוסף הזואולוגי של הספארי משמש כ"מעבדת מחקר" חווייתית, ומהווה מקור השראה לפיתוח הסקרנות המדעית והטכנולוגית.
לפרטים והרשמה לקורסים, לסדנאות ולסיורי ביומימיקרי בספארי.

החודש בחרנו להרחיב בנושאים: עקרון ההכבדה בעולם הפרסום, מודל חישובי לזיהוי עצמים בדומה למוח האנושי, התפלה ביומימטית, פרויקט 'עדן' המשלב מבנים חזקים וקלים כמו בטבע, וגם בנושא חשיבה ביומימיקרית בעולם הארגוני.

קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של ארגון הביומימיקרי, ולקרוא בו ידיעות נוספות על פיתוחים אחרונים בהשראת הטבע, ועל פעילות הארגון.

בברכת קריאה מהנה,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי