ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע נובמבר 2011

קוראים יקרים שלום,

פרויקט "שביל הביומימיקרי הישראלי" יצא לדרך. בימים אלו נמצא "שביל הביומימיקרי הישראלי" בשלבי תכנון על ידי צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי בשיתוף מכללת אורנים. השביל יחנך בגן הבוטני של מכללת אורנים, יעבור בחורש הים התיכוני המגוון וישקיף לנופי הכרמל. בשביל יהיו מספר תחנות, לצד בעלי חיים וצמחים שנתנו השראה והיו מודל לחיקוי של פיתוחים ביומימטיים מתקדמים. השביל יאפשר היכרות ראשונית, חווייתית ומעמיקה עם תחום הביומימיקרי כמקור השראה וכמודל לחיקוי של פיתוחים חדשניים ומקיימים בתחומי החיים השונים.
פרויקט נוסף שיצא לדרך הוא כנס ביומימיקרי לנוער. הפרויקט הינו פרי שיתוף פעולה של ארגון הביומימיקרי הישראלי, תוכנית קרב ורמת הנדיב. כ- 600 בני נוער מרחבי הארץ צפויים לעבור תוכנית חינוך בתחום הביומימיקרי, במסגרתה יאותגרו לפתח רעיון תכנוני בהשראת אורגניזם נבחר. שיאה של התוכנית יתקיים בכנס ברמת הנדיב, שם יציגו הקבוצות את הפיתוח שלהן ואת התהליך שעברו.
אנו רואים בשני פרויקטים אלה צעד נוסף בקידום המודעות והחשיפה לתחום הביומימיקרי בישראל.

באווירה החורפית הפוקדת אותנו בימים האחרונים אנו מדווחים על שנת החורף של הדובים בהקשר של "שעת הזהב" הקריטית ברפואת החירום, על הקשר בין ביומימיקרי וחשיבה המצאתית בעקבות כנס ה- TRIZ שנערך בתחילת החודש בדבלין, על אברי חישה ייחודיים לדגים וליונקים ימיים כמודל לפיתוח מכשירי ניווט לכלי שייט, על ה- Nestrest שעוצב בעקבות חקר מבנים תלויים בעצים ועל חקר ביו-סנסורים ביולוגיים כמודל לפיתוח אמצעי הדמייה רפואית בטיחותיים ומדויקים.

קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של ארגון הביומימיקרי, ולקרוא בו ידיעות נוספות על פיתוחים אחרונים בהשראת הטבע, ועל פעילות הארגון.

בברכת חורף חם וגשום,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי.