ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע אוגוסט 2011

קוראים יקרים שלום,

חום יולי-אוגוסט כמעט מאחורינו ומצפה לנו שנה חדשה של התחלות ופעילויות ביומימטיות.

ב- 04.09 תעלה לאוויר בערוץ לוגי תוכנית ייחודית בשם זואולוגי הכוללת עשרים פרקים העוסקים בחיות הבר של ארץ ישראל. כל תוכנית תפגיש את קהל הצופים עם חוקר אחר ובסיומה פינת ביומימיקרי – הצגת המצאה בהשראת בעל החיים המדובר. תוכנית זו היא פרי שיתוף הפעולה בין ארגון הביומימיקרי הישראלי וערוץ לוגי.
ב- 22.09 תועבר, במסגרת ליל המדענים באוניברסיטת תל אביב, פעילות חווייתית בנושא ביומימיקרי. בפעילות נכיר מקרוב מגוון פתרונות יצירתיים בטבע לאתגרים שונים באמצעות הדגמות ומוצגים. הפעילות מותאמת לקהל של ילדים ומשפחות. לפרטים ומידע על ליל המדענים באוניברסיטת תל אביב.
ב- 26.09 תועבר הרצאה בנושא "חדשנות בהשראת הטבע" במליאת הכנס לפיתוח ויצור מכשור רפואי בישראל MDDMI. גם השנה נביא עדכונים בנושא חידושים טכנולוגים בעולם הרפואה בהשראת תופעות מן הטבע. לפרטים והרשמה לכנס.

 גם בשנת הלימודים תשע"ב נמשיך במסורת של פעילות ביומימיקרי בקהילה. המעוניינים להתנדב ולקחת חלק בפרויקט זה מוזמנים לקרוא על אופי הפרויקט וליצור קשר. 

בחרנו החודש "ללכת על המים" בעקבות רצי המים, להביא עדכונים בנושא מנגנון התעופה של חרקים ובנושא מנגנון הראיה של ציפורים, לדווח על זיעתם הייחודית של ההיפופוטמים ולגלות שהמין האנושי אינו המין היחיד המצטיין באלטרואיזם.

קוראים המעוניינים לקבל מידע שוטף, מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של ארגון הביומימיקרי, ולקרוא בו ידיעות נוספות על פיתוחים אחרונים בהשראת הטבע, ועל פעילות הארגון.

קריאה מהנה,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי.