ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדשות מהטבע יוני 2010



קוראים יקרים,
בחודש יוני קידם ארגון הביומימקרי הישראלי שלושה שיתופי פעולה חשובים שאנו מקווים שיסייעו להעלאת המודעות לתחום הביומימיקרי בישראל: שיתוף פעולה עם הספארי ברמת-גן, ספריית החומרים בחולון וחברת טלרום להדרכות וירטואליות. עוד על שיתופי פעולה אלו בסוף הגליון.
החודש נפתחה במוזיאון המדע בירושלים תערוכת DEEP העוסקת בחיים במעמקי הים. התערוכה מציגה את החיים במעמקי הים מאזור בליעת האור ועד לחשיכה מוחלטת. באפילה מוחלטת, קור ולחץ חיים יצורים משונים שפיתחו מנגנוני מרתקים להישרדות בתנאים קיצוניים אלו. התערוכה מציגה את היצורים במעמקים באמצעות תמונות, סרטונים ואקוואריומים תוך התייחסות להתאמות המופלאות של יצורים אלו לתנאים הקיצוניים של חשיכה, טמפ' נמוכה, משאבי מזון דלילים, לחץ אדיר וריכוז חמצן נמוך. התמודדות יצורים אלו עם תנאי הקיצון יכולה לשמש השראה ומודל להתמודדות עם אתגרים שונים שגם האנושות מתמודדת איתם ומאפשרת לנו צוהר לקבוצה נוספת של "מורים", עמוק בתוך מעמקי הים.
עד לאסון האקולוגי הגדול במפרץ מקסיקו רוב האנשים לא ידעו שהאדם הגיע למעמקי הים. האסון האקולוגי לא מתבטא רק בפגיעה בחי ובצומח המוכרים לנו, אלא גם בחיים המסתוריים בעומק הים. אסון שאת מימדיו העצומים והשלכותיו לעתיד כנראה לא נדע. ואת ה"מורים" שנכחדו לעולם לא נכיר.
אנו תקווה כי תמצאו עניין בתיאורי המקרה המובאים בהמשך.  גיליון זה וקודמיו ניתן למצוא בארכיון אתר האינטרנט של הארגון.
קריאה מהנה,
צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי